Pasvalio Petro Vileišio gimnazija

Patirtinė stovykla

  • Paskelbė : Faustas Petriškis
  • Paskelbta: 2024-06-17
  • Kategorija: Renginiai

Birželio 10-12 dienomis mūsų gimnazijoje vyko Patirtinė stovykla, kuri organizuota įgyvendinant #TŪM projekto veiklas. Stovykloje dalyvavo trisdešimt 7-11 (3 gimn.) klasių mokinių ne tik iš mūsų gimnazijos, tačiau ir iš Pasvalio Svalios progimnazijos (2 mokiniai), Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos (2mokiniai), Pumpėnų (2 mokiniai) ir Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės – Bitės gimnazijų (2 mokiniai). Stovyklos tikslas skatinti mokinių domėjimąsi matematika, tobulinti matematikos įgūdžius bei gerinti pasiekimus, ugdyti pažinimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, kūrybiškumo kompetencijas, lavinti mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus.

                      Pirmąją stovyklos dieną atidarė Pasvalio krašto jaunųjų matematikų komandinis konkursas "Rokunda". Smagu, kad 18-ąjį kartą vykęs konkursas, gimnazijos direktorės Gitanos Kruopienės žodžiais tariant, „pagaliau grįžo namo“. Konkursą organizavo Pasvalio Petro Vileišio gimnazija ir matematikos mokykla „Rokunda“. Užduotis sudarė, pateikė ir komisijos pirmininko pareigas atliko doc. dr. A. Apynis. Dešimt 7, 8 ir 9 (1gimn.) klasių mokinių komandų, sudarytų iš trijų jaunųjų matematikų, varžėsi spręsdami užduotis, o geriausiųjų vardus pelnė: Pasvalio Svalios progimnazijos 7-okų, Pasvalio Lėvens pagrindinės mokyklos 8-okų ir Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos II 9-okų komandos.

Kol vieni sprendė užduotis, kiti stovyklautojai Mariaus Katiliškio bibliotekos muzikos studijoje įrašinėjo patirtinės stovyklos himną. Prieš atliekant patirtines orientacines užduotis Pasvalio mieste būtinas buvo Pasvalio rajono policijos komisariato pareigūnės Jurgitos saugaus eismo ir elgesio instruktažas, po kurio dalyviai komandose pajudėjo į Pasvalį atlikti kūrybingų patirtinių orientacinių užduočių. Vieną jų - pasiūlė stovyklos parneriai UAB „Pasvalio Vandenys“ – pasitelkus matematines žinias apskaičiuoti vandens bokšto aukštį metrais (pasinaudojant žiniomis apie panašiuosius trikampius).

Antroji Patirtinės stovyklos diena buvo skirta matematikos ir mokslinio tyrinėjimo įgūdžių lavinimui. Dalyvauta nuotolinėje VU Matematikos ir informatikos fakulteto Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto dėstytojų lekt. Dainiaus Baliūno ir Dr. Gerdos Ana Melnik-Leroy paskaitoje tema „Dirbtinis intelektas ir socialiniai tinklai“ (online), kurioje buvo kalbama apie žmogaus ir kompiuterio sąveiką, tinklaveiką ir kaip rasti tikrų draugų e-aplinkoje ". Išklausyta VU Matematikos ir informatikos fakulteto Matematikos instituto dėstytojo ir mūsų gimnazijos alumno  doc. Dr. Jono Jankausko paskaita tema „Neįprastos skaičiavimo sistemos“, kurioje bus ieškoma atsakymų į su skaičių sistemomis susijusius klausimus. Pavyzdžiui, kodėl trejetainė sistema tinkamesnė optiniams kompiuteriams nei dvejetainė? Kas nutiktų, jei vietoj įprastos 10-ainės sistemos naudotume minus-dvejetainę sistemą? Po pietų darbo komandoje įgūdžiai tobulinti azartiškame edukaciniame užsiėmime "Boom". Aktyvų bendradarbiavimą skatinančioje simuliacijoje stovyklos dalyvių tikslas – bendradarbiaujant ir atliekant matematines bei logines užduotis išminuoti skaitmeninį sprogmenį. Džiaugiamės, kad gimnazija liko sveika, o visi mokiniai patyrė sėkmę ir sprogmenį išminavo. Refleksijoje aptarta aiškinimosi ir tyrinėjimo "to kas yra" procese prasmė.

Trečioji ir paskutinė Patirtinės stovyklos diena… Ekskursija į Kauną! Stovyklos dalyviai nuvykę Į Kauno tvirtovės VII fortą susipažino su centro veiklomis bei galimybėmis ir pristatė stovyklos metu atliktus projektinius darbus. Dalyvauta edukaciniame STEAM užsiėmime apie ugnį. Kupiname netikėtumo bei elektroninių, mechaninių sprendimų pabėgimo kambario iššūkyje “SQUID GAME”, ieškota kūrybingų sprendimų, lavintas loginis mąstymas ir greita orientacija.
Dėkojame stovyklos dalyviams už entuziazmą, puikią nuotaiką bei motyvuojantį grįžtamąjį ryšį.

Kartu su #tūkstantmečiomokyklos #tūkstantmečiomokyklos #TŪM

STEAM ugdymo veiklų organizavimas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą.

#tūkstantmečiomokyklos #TŪM.

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

#TŪM programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos