Pasvalio Petro Vileišio gimnazija

TŪM kūrybingumo (kinematografinio) ugdymo programa. Kino dirbtuvės.

Gegužės 21-25 dienomis gimnazijoje vyko kino dirbtuvės, kurių metu net 30 gimnazijos mokinių turėjo galimybę kurti ir mokytis kartu su garsiais Lietuvos kino režisieriais Andriumi Blaževičiumi ir Maratu Sargsyan.

Savaitę trukusiose kino dirbtuvėse gimnazistai, padedami kino profesionalų, mokėsi interpretuoti paveikslus, kurti istorijas, rašyti scenarijus, susipažino su filmavimo įranga bei esminiais filmavimo principais, taip pat susipažino su montažo programine įranga bei paties montažo proceso subtilybėmis. O galų gale dirbdami mažose grupelėse sukūrė net 7 trumpo metro filmus, įkvėptus gimnazijos Dailės galerijos paveikslų.

Pirmoji dirbtuvių diena prasidėjo dalyvių ir lektorių susipažinimu. Mokiniai kartu su lektoriais dalyvavo trumpame neformaliame pokalbyje, kuriame dalijosi savo didžiausiomis baimėmis ir svajonėmis vieni su kitais. Po to, gimnazistai susiskirstė į nedideles filmavimo komandas. Diena tuo nesibaigė. Lektoriai supažindino mokinius su skirtingomis kino rūšimis ir pademonstravo keletą filmų bei jų ištraukų. Nors filmas labai senas, nustebino, kad labiausiai mokiniams įstrigo siurealistinis Luis Buñuel filmas „Un Chien Andalou“. Po pietų pertraukos, režisierius Marat Sargsyan pademonstravo profesionalią kino įrangą: filmavimo kamerą, stabilizatorių, mikrofoną. Taip pat papasakojo apie esminius filmavimo aspektus: kadro kompoziciją, apšvietimą, rakursus ir kameros judėjimo būdus.

Antrąją dirbtuvių dieną mokiniai mokėsi kurti istorijas. Iš pradžių, kartu su lektoriais analizavo lietuviškus trumpo metro filmus, stengėsi juose įžvelgti dramaturginę struktūrą, išskirti įvykių seką, įvardyti, kuris įvykis istorijoje esminis ir keičiantis pagrindinį personažą. Kiek vėliau, mokinių laukė kita užduotis. Jaunieji kino kūrėjai turėjo išsirinkti jiems patikusį gimnazijos dailės galerijos paveikslą, jį paanalizuoti, o tada interpretuoti ir panaudoti jį įkvėpimui, kuriant scenarijus savo filmams. Sukurtus scenarijus jaunieji dramaturgai pristatė ir turėjo apsiginti prieš kompetetingą režisierių komisiją.

Trečioji diena buvo skirta filmavimams. Pirmasis dienos etapas buvo skirtas pasiruošiamiesiems darbams: pasiruošti rekvizitus, numatyti aktorius ir filmavimo lokacijas. Paskui kūrybinės grupės kibo į darbus. Filmavimai ir konsultacijos truko net kelias valandas. Mokiniai suprato, koks tai reikalaujantis laiko ir sunkaus darbo procesas.

Ketvirtąją dieną gimnazistai susipažino su montažo programine įranga „Da Vinci Resolve“. Taip pat kartu su lektoriais analizavo esminius montažo aspektus: ritmą ir tempą, nuoseklų ir sklandų kadrų jungimą, garso montažą bei emocinį poveikį. Po teorinės paskaitos, mokiniai kibo į darbus – patys pradėjo montuoti savo filmus. Po ilgų valandų praleistų prie kompiuterio ekrano montuojant, dirbtuvių dalyviai drąsiai žengė į paskutinįjį dirbtuvių etapą – pasiruošimą filmų peržiūrai ir uždara filmų pristatymą.

Paskutinę dirbtuvių dieną mokiniai praleido ruošdamiesi filmų peržiūrai. Laikui nenumaldomai bėgant dirbtuvių dalyviai dirbo su skirtingomis užduotimis: vieni – rašė santraukas filmams, kiti – maketavo plakatus. Dirbtuves vainikavo uždara filmų peržiūra. Pristatyti ir aptarti net 7 trumpieji filmai, kurie kitą rudenį bus pristatomi gimnazijos bendruomenei bei kitoms rajono švietimo ir kultūros įstaigoms.

 


Kartu su #tūkstantmečiomokyklos #tūkstantmečiomokyklos #TŪM

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

#TŪM programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos